8 клас

А. де Сент-Екзюпері. "Маленький принц"





М. де Сервантес. Роман "Дон Кіхот" 

1. Відеоролик "М. де Сервантес. "Дон Кіхот" (авторка Г. Дорох)

2. Анкета роману "Дон Кіхот".
Назва: "Хитромудрий ідальго Дон Кіхот з Ламанчі"
Автор: Мігель де Сервантес Сааведра
Рік: 1605 - перша частина, 1615 - друга частина
Літературний рід: трагікомічний епос
Жанр: роман, пародія на лицарські романи
Доба: епоха Відродження
Тема: зображення ілюзій незаможного дворянина Алонсо Кіхано (Дон Кіхота), спричинених лицарськими романами, та шлях їх зруйнування.
Ідея: утвердження думки, що проза життя бере верх над красивими ідеалами (ренесансними цінностями), а відірваність від життя зводить нанівець усі зусилля.
Головна проблема: конфлікт між ідеалом та дійсністю
Головні герої: Дон Кіхот (Алонсо Кіхано), джура Санчо Пансо
Композиція: дві частини

Дон Кіхот - образ мислителя-гуманіста, ренесансного ідеалу. Його життєва позиція ґрунтується на високих романтичних ідеалах, він сприймає світ під кутом "лицарської ідеї" і мріє жити за лицарськими законами, боротися за добро та справедливість.
Риси характеру Дон Кіхота:
·         безкорисливість;
·         щедрість;
·         щирість;
·         довірливість;
·         наївність;
·         безрозсудна сміливість;
·         енергійність;
·         підкреслена серйозність (відсутність почуття гумору);
·         рішучість;
·         скромність;
·         делікатність;
·         аскетизм (байдужість до матеріальних благ та здоров'я);
почуття гідності.

3. Краткое содержание - Хитроумный идальго Дон Кихот Ламанчский (часть 1 из 4)



4. "Боротися з вітряками" (відеоролик з Youtube)

В. Шекспір. Сонети. Трагедія "Ромео і Джульєтта"



Зроблено в Padlet

Медіапрезентація "В. Шекспір" (авторка А. Химинець)




16.03.2020

Друзі, хоч триває карантин, продовжуємо навчатися!

Нагадую, що на сьогодні ви мусили вивчити тему "Відродження (Ренесанс) як історико-культурна доба", з'ясувавши наступне:
1. Визначення терміну "Відродження", хронологічні межі доби.
2. Основні ознаки та досягнення епохи.
3. Гуманізм як провідний світогляд  доби Відродження.
4. Титани (видатні діячі) епохи.
5. Література Відродження (теми, провідні ідеї, представники).

Матеріали до теми:
1. Підручник, стор. 178 - 180 (чит.).
2. Медіапрезентація "Доба Відродження" (див. нижче).
3. Відеоматеріали з Youtube (див. нижче).

Завдання для перевірки вивченого:
  •  Онлайн-вправи learningApps.org (6 б.).
  • Cклади конспект за темою. Для цього перейди за посиланням і заповни запропоновану форму (11 б.) 
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSetCGTmCRd4mXmfWMWO4RH70sYQBFnZxROMo674TdtG6CCcdA/viewform?usp=sf_link
Відповідь надішли на адресу irina.zaitcteva@gmail.com (внизу форми кнопка "отправить").



УВАГА! 
Якщо це завдання виконано, чекайте на наступне у середу після 18.00.
За потреби (логін, пароль, виникли запитання, потрібна консультація, пояснення тощо) звертайтеся  за тел. 066 95 24 707 (дзвінок або повідомлення у Viber).

Література Відродження

Відродження як історико-літературна доба

1. Медіапрезентація "Доба Відродження" (автор Г. Дорох).


2. "Доба Відродження. Періодизація  (відео з Youtube)

3. "Эпоха Возрождения" (відео з Youtube)
4. "Философия Возрождения (гуманизм)"  (відео з Youtube)




Література Середньовіччя

ЗАВДАННЯ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ ЗА ТЕМОЮ «ЛІТЕРАТУРА СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ»

·         Повторити: хронологічні межі Середньовіччя, особливості літератури цього періоду, жанри (підручн., стор. 130 – 134, конспект у зошиті)
·         Перечитати вірші Лі Бо, Ду Фу, рубаї Омара Хайяма.
·         Прочитати уривки з «Пісні про Роланда» (стор. 158 – 165).
·         Повторити правило «Рубаї» (підручн, стор. 147).
·         Повторити матеріал про західноєвропейський героїчний епос (підручню, стор. 131 – 132).
·         Історична основа «Пісні про Роланда» (підручн., стор. 152 – 153, «Комантар архіваріуса»).
·         Образ Роланда, його риси вдачі (підручн, стор. 156)
·         Написати твір-мініатюру на одну з тем:
1.       «Граф Роланд — утілення найкращих рис середньовічного рицаря».

2.       «Мудрість рубаї Омара Хайяма».


                
Огляд (матеріали для тих, хто не встиг скласти конспект)
1.     «Паспорт епохи Середньовіччя»:
1)    Хронологічні межі.(Загибель Римської імперії – 476 рік – відкриття Америки – 1492 рік).
2)    Ознаки епохи Середньовіччя:
у суспільстві:
-          «велике переселення народів» (стор. 106);
-          докорінна зміна ставлення багатьох народів до релігійних вірувань (стор. 108);
-          релігії поширювалися на великі території і ставали світовими;
-          величезні території та маси людей об`єднаються спільними мовами (стор. 109);
-          відбуваються державотворчі й культуротворчі  інтеграційні (об`єднавчі) процеси (стор. 110);
у культурі:
-          прагнення народів до національної самобутності, несхожості;
-          роль фольклору, художньої літератури у державотворенні.
3)    Жанрово - тематичне розмаїття:

Жанрове розмаїття
Тематичне розмаїття
Героїчні епоси
Патріотизм, любов до батьківщини
Рицарський роман
Кохання до прекрасної дами та здійснення подвигів заради кохання.
Поезія
Філософський зміст, увага до внутрішнього світу людини, найтонші відтінки і почуття, оспівування жінки, кохання.
Похвальні пісні
(барди, скальди)
Прославлення подвигів і чеснот конунгів.
Рицарська лірика
Кохання
Поезія вагантів
Пародія клерикальних творів, тема розваг, молодості, навчання, анакреонтичні мотиви.
Провансальські
трубадури
 Кохання, оспівування чарівних дам, поетизація війни.
Персько-таджицька
поезія
Філософський зміст, увага до внутрішнього світу людини

2. Медіапрезентація "Середньовіччя як історико-літературна доба" (автор І. Зайцева)



3. Середні віки. Анкета епохи (автор А. Химинець)

Антична література

Лірика Давньої Греції. Тіртей. Сапфо

Медіапрезентація "Лірика Давньої Греції" (автор Г. Дорох)
Медіапрезентація

"Антична література" (автор Г. Дорох)


Перевір себе.

Священні книги людства

Завдання для підготовки до контрольної роботи з теми "Священні книги людства"

1.       Повторити літературознавчі поняття:
·         літературний рід (підручник, стор. 7);
·         епос, лірика, драма (підручник, стор. 8);
·         літературний процес (див. у зошиті, записи за 1-й урок);
·         алегорія (
·         сура, аят (
·         притча (див. записи в зошиті).

2.       Перечитати статті підручника:
·         «Сонячна мудрість давніх аріїв (Веди)» (підручник, стор. 12 – 15);
·         «Джерело спокою і сили (Біблія)» (підручник, стор. 18 – 19);
·         «Світло небесної книги» (підручник, стор. 32 – 34).

3.       Переглянути у зошиті «анкети» священних книг.


1.       Скласти розгорнуту відповідь на одну з тем:
·         Розкрийте значення священних книг народів світу для людства (розгорнута відповідь – 5-10 речень).

·         Морально-філософський зміст євангельських притч (на прикладі однієї з притч) (розгорнута відповідь – 5-10 речень).

Біблія

Відеоролик "Біблія як пам'ятка світової літератури (автор І. Зайцева)
Медіапрезентація "Біблія. Старий Заповіт" (автор Г. Дорох)


Медіапрезентація "біблія. Новий Заповіт" (автор Г. Дорох)



Опорна схема "Біблія" (автор Г. Дорох)
Біблійна оповідь "Каїн і Авель"
Читати тут

Відео "Каїн і Авель" (відео з Youtube)

Коран

Відеоролик "Коран" (автор І. Зайцева)

Медіапрезентація "Коран" (автор Г. Дорох)


Опорна схема "Коран" (автор Г. Дорох)

Відеоролик "Мечеті - шедеври мусульманської культури" (автор І. Зайцева)

Звучить Коран (відео з Youtube)

Веди

Опорна схема "Веди" (автор Г. Дорох)

Медіапрезентація "Веди- найдавніша пам'ятка індоєвропейської літератури" (автор. Г. Дорох)



 "Веди  найдавніша пам'ятка індійської літератури" (автор І. Зайцева)



1 комментарий: